Hulp vragen en aanbieden doe je op het zorghulp-platform

Voor vragen en ondersteuning in jouw buurt
Zorgen voor elkaar. We doen het eigenlijk allemaal. Binnen het gezin, de familie en in de buurt. Het zit in ons DNA. Voor elkaar zorgen geeft betekenis aan ons leven en voelt goed. Het zorgt voor verbinding, in de kring dicht om je heen én in onze samenleving.

Juist in onze moderne individualistische samenleving is de behoefte aan verbinding in de samenleving voelbaar. Zorgen voor je naaste valt niet altijd mee. We kunnen het niet alleen. En dat hoeft ook niet. We kunnen elkaar daarbij helpen, bijvoorbeeld door het bieden van (zorg)hulp. Het zorghulp-platform is in het leven geroepen om zorg en hulp in de buurt bij elkaar te brengen. Om mensen bij elkaar te brengen.
Zorghulp-platform

Wat is het zorghulp-platform?

Met het zorghulp-platform kunnen we samen nog beter de verbinding maken. Dit is een digitale plek waar je laagdrempelig een (zorg)vraag kunt stellen en/of je hulp aanbieden. Gewoon in jouw buurt. Hulp of antwoord is maar één berichtje bij je vandaan. Zo kunnen wij samen beter zorgen voor elkaar. En het is vast een opstap naar een leuke ontmoeting.

Welke vragen stel je op platform?

Dat kan van alles zijn. Hulp bij het ophangen van een vogelhuisje, het knippen van de heg of een lift naar de fysiotherapeut. Misschien wil je advies over de meest gezellige sportclub, zoek je iemand die een ladder wil uitlenen, of een wandelmaatje of iemand om mee te kaarten. Wat je vraag ook is, je kunt deze stellen op het zorghulp-platform. Doe dat gerust. Er is hulp beschikbaar, ook bij jou in de buurt. Wil je juist iemand in de buurt helpen? Ook daarvoor ga je naar het platform

En hoe werkt het dan verder?

Je vraag wordt vervolgens uitgezet bij vijf willekeurige leden die graag willen helpen bij jou in de buurt. Een lid dat op dat moment kan helpen, reageert op het bericht. Is er een match, dan komen jullie samen, met je voornaam, in de chat zodat jullie een concrete afspraak kunnen maken. Reageert er niemand op het bericht? Dan sturen wij je vraag opnieuw naar vijf andere leden.

Als lid van Espria Ledenvereniging kan je gratis gebruikmaken van het zorghulp-platform. Ben je nog geen lid? Voor € 22,50 per jaar ben je al lid! Per huishouden, per jaar. Na aanmelding kan je het platform actief gebruiken. Welkom!

Nadat je bent ingelogd kan je aangeven of je wilt helpen of (nog) niet. Dit is op ieder moment aan te passen. Je helpt wanneer je kan. Heb jij aangegeven dat je wilt helpen? Controleer dan of het schuifje staat op “berichten ontvangen". Zo ontvang jij hulpvragen bij jou in de buurt.

Hoe kan je het zorghulp-platform gebruiken?

Bekijk de hulpvraag van Patrick en hoe hij hiervoor het zorghulp-platform gebruikt.

Meer weten?

Kom je er niet uit of heb je hulp nodig bij het plaatsen van je eerste vraag? Je kunt ons altijd bellen op telefoonnummer 088 – 383 20 00. Onze ledenadviseurs helpen je graag verder.