Zelfstandig én veilig met persoonsalarmering

Hoe blijf je thuis en onderweg veilig?
Mevrouw Coos Neijzen-Bruyn (88) woont alleen op een prachtige plek in Noord-Nederland. Sinds het overlijden van haar man denkt ze na over een seniorenwoning. Maar eigenlijk wil ze niet weg uit het huis waar ze al jaren woont. Coos vond in persoonsalarmering de oplossing om langer zelfstandig te blijven wonen.

"Alleen wonen vind ik fijn, maar wat als ik val?"

“Gelukkig ben ik nog gezond en aardig goed ter been. Ook rijd ik zelf nog auto, dat is wel een voorwaarde als je zo buiten wilt wonen. Sinds mijn man afgelopen december overleed, woon ik hier alleen. Hij is heel ziek geweest en ik verzorgde hem thuis tot het einde toe. Nu die intensieve zorg is weggevallen, heb ik weer wat meer tijd voor mezelf. Net wandelde ik nog een rondje door het weiland waar we een wandelpad hebben gemaakt. Heerlijk, want de zon scheen volop. Vervolgens liep ik naar het bosje verderop, kijken of er reeën zijn. Ik zag een burlende ree, prachtig.”

Hulp in de buurt

“Alleen wonen vind ik fijn, maar wat als ik val? Om die reden heb ik, toen mijn man overleed, een seniorenwoning overwogen. Ik weet nog dat hij een keer was gevallen en ik hem niet overeind kon krijgen. Gelukkig kon ik de thuiszorg bellen en die was er binnen een kwartier. Stel dat ik nu zelf val… De buren horen me niet: tussen mij en de omringende huizen zitten twee weilanden. Daarom heb ik sinds kort persoonsalarmering. Gewoon voor de zekerheid. Deze werkt tot vijfentwintig meter rondom het huis, en dat is handig want ik heb een grote tuin. De armband met de alarmknop draag ik altijd, zelfs onder de douche. Ik voel me veiliger met die armband om, het is gewoon prettig om te weten dat er hulp in de buurt is als het nodig is. Dat is ook een fijn idee voor mijn kinderen.”

Regelmatig bezoek

“Voorlopig blijf ik lekker hier wonen. Het is een fijn huis en een verhuizing zie ik helemaal niet zitten. Mijn kinderen komen hier ook graag. Het is een huis met herinneringen. Bovendien voel ik me niet alleen. Mijn zoon en schoondochter wonen twintig minuten rijden bij mij vandaan. Elke vrijdagochtend komt mijn schoondochter langs en gaan we samen naar de winkels. Mijn andere zoon woont in Alphen aan den Rijn, maar die heeft een caravan bij mij op het erf gezet waar hij soms een tijdje verblijft. Op maandag en op woensdag krijg ik altijd bezoek van een vriendin. Ik heb dus genoeg aanloop. En in geval van nood staat er met één druk op de knop iemand bij me. Op deze manier kan ik hier prima blijven wonen. Daar ben ik heel blij mee. En mijn kinderen ook!”

Persoonsalarm: ook iets voor jou?

De ledenvereniging biedt verschillende soorten persoonsalarmering met ledenvoordeel: Persoonsalarm thuis als je regelmatig alleen thuis bent. En Persoonsalarm overal voor als je ook hulp wilt kunnen inroepen als je wandelt of fietst. Met hulp van het horloge of de alarmknop rond je pols of hals sla je alarm. Wil je weten welke het beste bij jouw situatie past en wat de voordelen zijn? Bel de ledenadviseur voor advies op maat. Zij denkt graag met je mee: 088 – 383 20 00.