Stress bij studenten

Online zelfhulp: stress het hoofd bieden
Stress hoort bij het leven en dus ook bij het studentenleven. Ervaart een student in je omgeving langere tijd stress? In deze module kan hij of zij zelfstandig en anoniem aan de slag met tips en oefeningen om stress het hoofd te bieden.

Zo werkt de online zelfhulpmodule Stress bij studenten

Illustratie van somber kijkende vrouw met tasOnderwerpen

• Stress onderzoeken: Stress kan ontstaan door het ervaren van te veel energievreters en te weinig energiegevers in je dagelijks leven. Door jouw stress te onderzoeken en je bewust te worden van de oorzaak ervan, kan je hier iets aan veranderen.
  • Met stress omgaan: Iedereen reageert op een andere manier op stress. Het is van groot belang dat je jouw stresssignalen niet negeert. Ze zijn er immers niet voor niets. Door deze signalen te negeren, kan je meer stress ervaren en uiteindelijk zelfs in een burn-out terecht komen.
  • Grenzen stellen: Als je studeert komt er veel op je af: feestjes, een bijbaan, oh ja en dan natuurlijk je studie zelf nog… Het is soms oppassen dat dit niet te veel wordt. Grenzen stellen helpt om de 24 uur die in een dag zitten overzichtelijk te houden.
  • Jouw kwaliteiten: Het ontdekken, gebruiken en verder ontwikkelen van je kwaliteiten is van belang om goed in je vel te zitten.

Oefeningen, tips, informatie en ervaringen van anderen

Je leest informatie, krijgt tips en doet oefeningen. Ook vertellen ervaringsdeskundigen hun verhaal. De online module bestaat uit verschillende onderdelen die je in je eigen tempo en volgorde kunt doorlopen. Wanneer het jou uitkomt. Elk onderdeel bevat een intro, uitleg, oefening en terugblik.

Start- en eindmeting

De zelfhulpmodule Stress bij studentenbegint met een startmeting. Die geeft je een idee van je huidige situatie. Hoe is jouw balans? Als je de module hebt afgerond, kun je jezelf bij de eindmeting nogmaals testen. Is er verbetering te zien, of kun je op onderdelen nog meer oefenen?

Anoniem

De zelfhulpmodule Stress bij studentendoorloop je anoniem. Niemand weet wie je bent. En niemand wordt op de hoogte gesteld, dus ook je huisarts en zorgverzekeraar niet.

Wat gebeurt er met je gegevens?

• Als je de zelfhulpmodule wilt starten, moet je eerst inloggen op de website van de ledenvereniging. Het inloggen dient er alleen voor om je lidmaatschap te checken. Wij sturen geen gegevens van jou door naar mirro.
  • De gegevens die je opgeeft op de website van mirro, zijn alleen nodig om je te kunnen benaderen en de behandeling op jou af te stemmen.

Ledenvoordeel

• Als lid doorloop je de zelfhulpmodule Stress bij studenten gratis.

Voorwaarde