Opvoeding: praktische tips

Gezond eten, genoeg bewegen, niet te veel gamen. Bij de opvoeding komt heel wat kijken. Bekijk tips waar je meteen mee aan de slag kunt.

Opvoeden doe je niet alleen

De ledenvereniging helpt je met tips, informatie en ledenvoordeel bij de verzorging van je baby en de opvoeding van je kindje.

Baby verzorgen

Een luier verschonen lukt meestal nog wel. Maar wat komt er nog meer kijken bij een baby verzorgen? Hulp nodig bij borstvoeding? Als lid huur je met flinke korting een elektrische borstkolf. Of maak een afspraak met een lactatiekundige.

Veilig thuis

Laat je kind het huis ontdekken zonder gevaar. Zet wasmiddelen, medicijnen en wascapsules veilig weg. Bescherm hoeken en randen en kies voor kindvriendelijke stopcontacten. Zo maak je je huis kidsproof. Bekijk ook 10 tips voor een veilige keuken.

Gezond eten

Bij de opvoeding hoort goed en gezond eten. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Met deze tips eten je kinderen wel groenten. Geen inspiratie voor de lunch? Zo zorg je elke dag voor een verrassende broodtrommel. Is je kind te zwaar? Deze instanties helpen jouw kind met overgewicht.

Hulp bij de opvoeding

Een kind opvoeden gaat soms niet vanzelf. Loop je tegen problemen aan? Er zijn apps die je helpen. Of leer beter praten met je kind met deze videotraining. De training is gratis voor leden. Meer hulp bij opvoeding nodig? Als lid voer je gratis drie gesprekken met een opvoeddeskundige. Pesten, driftbuien of drugsgebruik? Voor eerste hulp bij opvoedproblemen klop je aan bij je gemeente.