ZwangerFit

Fit tijdens zwangerschap en bevalling. Exclusief voor leden: € 25,- korting
3 zwangere vrouwen doen oefeningen met bal
Zwanger? Gefeliciteerd! Er breekt een bijzondere periode aan waarin van alles verandert in jouw lichaam en in jouw leven. Juist nu is het belangrijk om fit te zijn. Kom een uurtje per week bewegen onder deskundige begeleiding van een ZwangerFit-docent. Jouw ledenvoordeel: € 25,- korting.

Fit zijn en blijven

De cursus ZwangerFit zorgt ervoor dat je fit bent en blijft tijdens de zwangerschap. Zodat je goed voorbereid de bevalling ingaat en daarna snel weer hersteld bent. Dat is extra belangrijk als het even tegenzit of als je last hebt van klachten in je rug of bekken.

Deskundige begeleiding

Je krijgt deskundige begeleiding van een ZwangerFit-docent. Dat is een fysiotherapeut die de geregistreerde YVLO-opleiding ZwangerFit heeft gevolgd. De ZwangerFit-docent weet precies welke oefeningen je mag doen in welke fase van de zwangerschap. En welke oefeningen voor jou het beste zijn.

ZwangerFit-docent oefent met 2 zwangere vrouwen

“Als je zwanger bent, verandert je lichaam: je komt aan, bindweefsel en banden verslappen. Je motoriek verandert en je bent gevoeliger voor blessures. Op de cursus ZwangerFit leer je daarmee om te gaan. Je doet speciale oefeningen zodat je fit bent voor de bevalling en de kraamtijd. En met de theorielessen ben je helemaal goed voorbereid!”

Persoonlijk oefenprogramma

Je doet oefeningen die belangrijk zijn tijdens de zwangerschap, de bevalling en de kraamtijd. Het gaat vooral om conditie, spierkracht, balans, coördinatie en ontspanning. Met speciale aandacht voor de spieren in de buik, rug en het bekken.

Je volgt de cursus samen met maximaal 10 andere aanstaande of kersverse moeders. In de groep ga je aan de slag met jouw persoonlijke oefenprogramma, op jouw eigen niveau. Speciaal voor jou samengesteld door de ZwangerFit-docent.

Theorielessen

In theorielessen (ook wel coachingslessen) krijg je uitgebreide informatie over de zwangerschap, de bevalling en de periode direct daarna. Zo bereid je je samen met je partner goed voor op de geboorte van je kindje.

Meedoen wanneer jij wil

Bij de meeste ZwangerFit-praktijken kun je meedoen vanaf de derde maand van je zwangerschap tot aan de bevalling. Ongeveer een maand na je bevalling kun je de cursus weer oppakken, vaak tot 9 maanden daarna.

Bij jou in de buurt

Je kunt de cursus ZwangerFit volgen bij fysiotherapie-praktijken in Alkmaar (1), Alkmaar (2), ArnhemAssen, Beilen, Bennekom, Dwingeloo, DieverEde, Emmen, Heerenveen, HoornHuissen, MeedenMeppel, Noord-Scharwoude, Paterswolde, Steenwijk, Wildervank, IJsselmuiden, Zaandam en Zwolle. Er is dus altijd een cursus bij jou in de buurt.

ZwangerFit in het kort

• Fit tijdens de zwangerschap en de bevalling
  • Sneller herstel na de bevalling
  • Deskundige begeleiding van een ZwangerFit-docent, een fysiotherapeut gecertificeerd door YVLO
  • Uurtje per week bewegen samen met maximaal 10 andere aanstaande of kersverse moeders
  • Persoonlijk oefenprogramma
  • Theorielessen om je samen met je partner voor te bereiden op de bevalling
  • Altijd een cursus bij jou in de buurt

Jouw voordeel als lid

€ 25,- ledenkorting op de cursusprijs als je minimaal 10 lessen volgt. Elke ZwangerFit-praktijk gebruikt haar eigen tarieven.
Maar het lidmaatschap van de ledenvereniging levert je veel meer voordeel op. Huur bijvoorbeeld gratis een borstkolf, maak gratis gebruik van het borstvoeding- en kolfspreekuur en geniet van voordelige extra kraamzorg met het kraamzorgarrangement.

Meer over