Zomerse dorstlessers

Goedkoop, supermakkelijk en zonder calorieën
Fruitwater
Zomerse temperaturen? Dan is het extra belangrijk om de vochtbalans op peil te houden. Regelmatig water drinken dus, ruim 2 liter per dag. Wordt gewoon water een beetje saai? Maak er fruitwater van: voeg een natuurlijk smaakje toe. Goedkoop, supermakkelijk en zonder calorieën.
Actie: mail ons uw originele recept voor fruitwater en win een handige waterfles met infuser (t.w.v. € 19,99)!

Tips voor smakelijk fruitwater

Kraanwater

Gebruik water uit de kraan. Het Nederlandse kraanwater is een van de beste ter wereld. En het is ook nog eens spotgoedkoop: als u anderhalf liter water per dag drinkt, betaalt u maar 1 euro per jaar. Flessenwater is 150 tot 500 keer zo duur.

Supermakkelijk

Geef het water een smaakje door er fruit, groente en kruiden aan toe te voegen. Dit heet ook wel infusen. Dat kan met bijvoorbeeld aardbei, citroen, komkommer, verse munt of basilicum. Gebruik wat meer voor een sterke smaak, en wat minder voor een milde smaak. De mogelijkheden zijn eindeloos. Laat uw fantasie de vrije loop en volg uw eigen smaak. Fruitwater maken is supermakkelijk:

• Snijd vers fruit of groente in schijfjes of stukjes. Leg die op de bodem van een glazen kan of in de infuser van uw waterfles.
  • Druk op het fruit of de groente met een stamper, lepel of vork. Dan komen de sappen vrij.
  • Giet er kraanwater op en zet de kan of waterfles een paar uur in de koelkast. Zo trekt de smaak in het water.
  • Voeg op het laatst ijsblokjes en verse kruiden toe.
  • Variatie: gebruik groene thee of water met koolzuur.
  • Fruitwater op? Vul uw kan of waterfles gewoon weer aan met vers water. Zo kunt u fruit 2 dagen lang opnieuw gebruiken.

Geen calorieën

Fruitwater bevat nauwelijks suiker en dus geen calorieën. U kunt er dus onbezorgd de hele dag van drinken.

12 eenvoudige recepten voor fruitwater

• aardbei + citroen + verse basilicum
  • aardbei + limoen + verse munt
  • groene appel + kaneelstokje
  • groene appel + frambozen + rozemarijn
  • blauwe bessen + lavendelbloemetjes
  • citroen + limoen + munt
  • komkommer + blauwe bessen + limoen + verse munt
  • komkommer + citroen + verse gember
  • sinaasappel + komkommer + verse munt
  • sinaasappel + kaneelstokje + verse gember
  • sinaasappel + blauwe bessen + 1 kruidnagel
  • watermeloen + komkommer + verse munt

Actie

Waterfles met infuserE-mail uw recept en win!

Heeft u een origineel recept voor fruitwater? Waar u de hele dag van kunt blijven drinken?
E-mail ons uw idee vóór 1 september a.s.: actie@ledenvereniging.nl  De 2 meest originele recepten belonen we met een waterfles met infuser (t.w.v. € 19,99). Gratis thuisbezorgd.

Meer over