Gezonde voeding: met deze tips lukt het

Gezond eten is belangrijk om je fit en vitaal te voelen. Met een paar eenvoudige grepen kun je al gezonder eten. Het is niet moeilijk en hoeft niet duur te zijn. Vind hier tips en informatie over gezonde voeding.

Gezonde voeding: dit moet je weten

Gezond eten: zo doe je dat

Wil je graag gezond eten? Maar weet je niet goed wat je moet kopen? Download de app Ik kies gezond en kies gemakkelijk gezonde producten in de supermarkt. Bekijk deze 5 websites met betrouwbare informatie over gezond eten. Wil je graag biologisch eten? Lees hoe het zit met biologische producten.

Gezond eten: feiten en fabels

Klopt het dat je van fruit niet genoeg kunt eten? En is zoetstof slecht voor je? Over gezond eten bestaan veel praatjes, maar wat is waar? Bekijk wanneer fruit gezond voor je is en of zoetstof gevaarlijk is. Ook over e-nummers hoef je je niet altijd druk te maken. Maar voor zout geldt wel: je mag er niet te veel van hebben.

Gezond omgaan met alcohol

Bij gezond eten hoort ook gezond drinken. Te veel alcohol is niet goed. Benieuwd of je te veel alcohol gebruikt? Doe de test. Maak je je zorgen? Volg dan bijvoorbeeld de zelfhulpmodule Alcohol.

Gezond eten met kanker

Heb je kanker en wil je gezond eten? Je smaak verandert als je kanker hebt. En je hebt misschien minder trek. Een diëtist geeft tips over gezond eten en kanker. Gun jezelf bijvoorbeeld ingrediënten die eten lekkerder maken, zoals roomboter en volle melk. Probeer genoeg eiwitten te eten, dat is belangrijk voor sterke spieren.

Chatten

Chat met onze