Thuiszorg op vakantie

Zo regel je dat!
Je krijgt thuiszorg, maar wilt ook graag op vakantie. Neem thuiszorg mee naar je vakantieadres! Zo regel je dat.

Stel, je hebt een wond aan je voet. Elke dag komt thuiszorg langs om de wond te verzorgen. Ondertussen komt de vakantie steeds dichterbij. Wat nu? Annuleren hoeft niet. Neem je thuiszorg gewoon mee naar je vakantieadres! Het kan wel zijn dat je zorg van een andere thuiszorgorganisatie krijgt.

Zo regel je thuiszorg op vakantie

1. Thuiszorgorganisatie zoeken
    Je eigen thuiszorgorganisatie zoekt een thuiszorgorganisatie die je op je vakantieadres kan verzorgen, of:
    Je neemt zelf contact op met de thuiszorgorganisatie in het gebied waar je op vakantie gaat.
    TIP: informeer bij je zorgverzekeraar of die een contract heeft met de thuiszorgorganisatie op je vakantieadres.
    TIP: sommige vakantieparken of campings werken samen met een thuiszorgorganisatie in de buurt.
  2. Doorgeven
    Geef je vakantieadres en –periode door aan je thuiszorgmedewerker of wijkverpleegkundige.
  3. Overdracht vóór de vakantie
    Beide thuiszorgorganisaties bespreken jouw situatie. De thuiszorgmedewerker op je vakantieadres weet nu welke zorg je nodig hebt.
  4. Vakantie
    Je krijgt thuiszorg op je vakantieadres.
  5. Overdracht ná de vakantie
    Voordat je naar huis gaat, geeft de thuiszorgorganisatie op je vakantieadres de belangrijkste ontwikkelingen door aan je eigen thuiszorgorganisatie. Je eigen thuiszorgmedewerker is weer helemaal op de hoogte.

• Je hebt een geldige indicatie voor thuiszorg (zorg in natura of pgb).
  • Je gaat op vakantie in Nederland. Voor buitenlandse vakanties gelden strengere voorwaarden.