Thuis bevallen? Regel gratis bedklossen

Prettig voor u, goed voor de verloskundige en kraamhulp
Als aanstaande, hoogzwangere moeder stapt u dankzij bedklossen veel makkelijker het bed in en uit. Bovendien zorgen deze verhogers voor een goede werkhouding voor verloskundige en kraamverzorger. Elke zwangere mag deze hulpmiddelen gratis lenen.

Bedverhoger voorkomt rugproblemen

Om rugproblemen te voorkomen bij de verloskundige en kraamhulp moet u voor de 37ste week van de zwangerschap uw bed op een hoogte van ten minste 70 cm zetten. Dit doet u met zogeheten bedklossen. Deze klossen zijn geen onderdeel van het basiskraampakket dat u wellicht via uw zorgverzekeraar ontvangt. U moet er dus zelf voor zorgen.

Gratis ophalen in een thuiszorgwinkel

U leent bedklossen gratis via een thuiszorgwinkel. Bij thuiszorgwinkel Medipoint, bijvoorbeeld, bestelt u eenvoudig online een set van vier bedverhogers. Als u de bedklossen voor 16.00 uur aanvraagt krijgt u ze de volgende werkdag gratis thuis bezorgd. Of u haalt de bedklossen zelf op bij een winkel of uitleenpunt.

Gratis kraamhulpmiddelen-pakket

Bij veel thuiszorgwinkels is een gratis kraamhulpmiddelen-pakket verkrijgbaar voor extra gemak tijdens de kraamtijd. Zo ook bij Medipoint. Hun pakket bestaat uit:

• een rugsteun
  • douchekruk
  • ondersteek
  • vier of meer bedverhogers.

Dit kraamhulpmiddelen-pakket vraagt u aan in de webshop van Medipoint.

Is vier klossen genoeg?

Tel voordat u de klossen bestelt het aantal poten en tel  een eventueel 'steunpootje' onder uw bed mee. Heeft uw bed meer dan vier poten of vier poten en één steunpootje? Bestel dan een extra set bedklossen. Het is belangrijk voor de stabiliteit van uw bed en daarmee uw veiligheid, dat elke poot op een klos staat. Heeft u een bed zonder poten? Of denkt u dat de klossen om een andere reden niet passen? Bespreek dit dan met de thuiszorgwinkel of uw verloskundige. Zij denken graag met u mee.

Tip: ook gezien: bierkratjes ter verhoging! Houd wel rekening met de stabiliteit van uw bed.

Chatten

Chat met onze