Huishoudelijke hulp

Hulp bij terugkerende of tijdelijke schoonmaakklussen.
Dame brengt een kopje koffie naar de huishoudelijke hulp die de ramen aan het lappen is.

Zoekt u een hulp in huis die strijkt, de ramen lapt of vloeren dweilt? Via de ledenvereniging regelt u eenvoudig een hulp. Een huishoudelijke hulp komt dan regelmatig, bijvoorbeeld elke week, bij u langs om u te helpen met het huishouden. Maar ook tijdelijk kan, bijvoorbeeld wanneer u herstellende bent na een operatie. U geeft aan wat uw wensen zijn en u maakt zelf afspraken met uw hulp over een geschikte dag en tijdstip.

Huishoudelijke hulp voor klusjes zoals:

• stofzuigen
  • ramen lappen
  • dweilen
  • strijken
  • bedden verschonen
  • keukenkastjes schoonmaken
  • sanitair schoonmaken.

Uw voordeel als lid

We regelen gratis een huishoudelijke hulp voor u. Aan ons hoeft u dus niets te betalen.

U betaalt als lid voor de huishoudelijke hulp € 14,- per uur.

Voorwaarden

De hulp komt per keer minimaal twee uur aaneengesloten bij u langs gedurende minimaal vier weken.

Als u huishoudelijke hulp aanvraagt bent u verplicht een Wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA) af te sluiten. U bent namelijk als werkgever van de particuliere hulp aansprakelijk voor schade aan derden die uw hulp veroorzaakt. Stel dat uw hulp tijdens het schoonmaken koffie morst over de jas van uw visite, dan bent u dus aansprakelijk. Tip: de ledenvereniging biedt 5% korting op een aansprakelijkheidsverzekering wanneer u die afsluit bij Univé.

Deze dienst is uitsluitend bedoeld als particuliere hulp. Deze dienst kan niet ingezet worden vanuit een Persoonsgebonden budget (PGB) of de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Tip: Kunt u door ziekte, een lichamelijke beperking of ouderdom het huishoudelijk werk (tijdelijk) niet zelf doen? Vraag dan bij uw gemeente via het Wmo-loket een indicatie aan. De ledenconsulent informeert u hier graag verder over.