Drinkmonitor

Houd met de drinkmonitor eenvoudig bij hoeveel water u of degene voor wie u zorgt drinkt.
Drinkmonitor Obli met waterkaraf

Telefonisch aanvragen via

Voldoende drinken is belangrijk voor de gezondheid en zorgt voor meer energie en vitaliteit. Toch blijkt dat één op de drie mensen dagelijks onvoldoende drinkt. Dit geldt voor zowel volwassenen als kinderen. Wilt u in de gaten houden of u of degene voor wie u zorgt voldoende én regelmatig drinkt, dan is deze drinkmonitor ideaal.

De Obli is zo’n drinkmonitor. Een slim apparaat dat u helpt aan de hand van kleur en geluid herinneren om voldoende en regelmatig te drinken. Uw drinkgedrag wordt ook opgeslagen 'in the cloud'. Zo kan ook degene die voor u zorgt via het internet, een oogje in het zeil houden.

Er zijn twee varianten:

• Obli Basis
  • Obli Internet

Obli Basis – met gekleurde ring

Aan het begin van de dag plaats u een fles of karaf met water of een andere vloeistof in de Obli drinkmonitor. Een gekleurde ring met LED-lampjes op het apparaat vertelt u hoeveel u gedronken heeft, hoeveel u nog moet drinken en wanneer het tijd wordt om te drinken.

Heeft u een glas gedronken? Dan wordt de kleurenring op de Obli groen. Is het tijd om te drinken dan kleurt de ring oranje. Wacht u te lang met drinken dan kleurt de ring rood en hoort u een geluid. Drinkt u tussendoor een kopje koffie of thee? Of een sapje uit een fles? Druk op de plus-knop. De Obli registreert alles.

Obli Internet - Altijd en overal inzicht

De Obli drinkmonitor wordt gekoppeld aan het internet en het drinkgedrag wordt opgeslagen 'in the cloud'. Zo bekijkt u eenvoudig, via internet het drinkgedrag van uzelf, een familielid, naaste of cliënt. Een handige manier om op afstand een oogje in het zeil te houden. Het aanpassen van de instellingen en het bedienen van de Obli werkt ook via internet, naar uw eigen voorkeur of situatie. Handig bij bijvoorbeeld een hittegolf.

Bekijk ook het filmpje 'Zo werkt Obli'.

Drinkt u voldoende?

Voldoende drinken is belangrijk voor uw gezondheid. Echter, een op de drie mensen drinkt niet genoeg. Het kan leiden tot blaasontsteking, lage bloeddruk, obstipatie of zelfs uitdroging.

Uitdroging bij ouderen is een onderschat probleem en speelt niet alleen in de zomer. In Nederland worden jaarlijks ongeveer 20.000 ouderen door uitdroging opgenomen in het ziekenhuis. De remedie is simpel en goedkoop: genoeg drinken.

Dagelijks moeten men minimaal 1,5 liter vocht binnenkrijgen. Bij ouderen boven de 65 jaar is dit zelfs 1,7 liter.

Drinkt u genoeg? Doe de drinktest.

De Obli drinkmonitor is een uitkomst

• Voorkomt gezondheidsproblemen door onvoldoende drinken.
  • Voorkomt opname in het ziekenhuis door uitdroging bij ouderen.
  • U houdt als mantelzorger op afstand een oogje in het zeil.
  • De Obli plaats u op elke gewenste plek met een stopcontact in de buurt.
  • De Obli Internet heeft een beveiligde verbinding met internet. U bepaalt wie toegang krijgt.
  • De Obli Internet bedient u op afstand.
  • De instellingen van de Obli Internet past u naar eigen voorkeur of situatie op afstand eenvoudig aan.

Uw voordeel als lid

Als lid van de ledenvereniging krijgt u meer dan 10% korting en een gratis designkaraf.

U betaalt voor:

• Obli Basis € 89,- in plaats van € 99,-.
  • Obli Internet € 149,- in plaats van € 169,-.

Bij uw bestelling krijgt u een gratis glazen designkaraf van een liter, ter waarde van € 14,99.
Voor de verzendkosten betaalt u per bestelling € 6,95.

Meer over