Brein in Beweging

Train uw geheugen op het ritme van muziek. Een leuke, actieve cursus. Voor alle niveaus geschikt, met ledenvoordeel.
Illustratie van twee mensen die sporten met gewichten

Telefonisch aanvragen:

De brein in beweging cursus is een actieve cursus ontwikkeld op basis van de Ronnie Gardiner Methode (RGM). Deze methode werkt als volgt: u beweegt op het ritme van muziek waarbij verschillende delen van het lichaam tegelijk aan de slag gaan. Ogen, oren, handen, voeten, ...  alles beweegt mee. Zo ontstaan er verbindingen in de hersenen die er niet, of niet meer, waren. Dit zorgt voor een betere samenwerking tussen de linker- en rechterhersenhelft. Het doel? Een betere balans, betere concentratie, een beter geheugen en oriëntatievermogen.

Mogelijke effecten van RGM:

• beter concentratievermogen
  • betere coördinatie
  • betere motoriek
  • beter geheugen
  • betere lichaamsbalans
  • verbetering van spraak-, lees- en leervermogen
  • meer zelfvertrouwen
  • vrolijker
  • meer energie.

Een fit brein door beweging

Om gezond te blijven is het belangrijk regelmatig te bewegen. Dit geldt voor lichaam én geest. U houdt uw brein fit door uw geest te trainen. Zo blijft u beter bij de tijd en het helpt de gevolgen van het ouder worden te beperken.

De Ronnie Gardiner Methode is voor iedereen geschikt, maar in het bijzonder bij:

• MS (Multiple Sclerose)
  • ziekte van Parkinson
  • dementie
  • niet-aangeboren hersenletsel (NAH)
  • na een TIA of beroerte (CVA)
  • aandachtsstoornissen (bijvoorbeeld ADHD)
  • burn-out / depressie
  • ouderdomsvergeetachtigheid
  • iedereen die wat wil doen aan zijn of haar mentale conditie.

Cursusinhoud
De cursus bestaat uit acht lessen. Een les duurt een uur en is elke week op dezelfde dag en tijd. Aan een cursus doen minimaal 10 en maximaal 15 deelnemers mee.

In elke les doet u verschillende oefeningen op het ritme van muziek. U gaat aan de slag met uw ogen, oren, handen en voeten. We bouwen het langzaam op zodat iedereen kan meedoen. De oefeningen krijgt u als huiswerk mee, zo kunt u thuis blijven trainen. De oefeningen zijn ook prima zittend op een stoel te doen.

Aanmelden
Bent u nieuwsgierig hoe de methode werkt? Meld u minimaal 1 week voor de start van de cursus aan. Houd voor het aanbod cursussen in 2017 de website in de gaten of meld u aan voor de nieuwsbrief.

In 2016 vonden cursussen plaats in Assen, Ede, Emmen, Dronten, Purmerend, Zwolle en Zaandijk.

De brein in beweging cursus:

• Bestaat uit oefeningen die rustig worden opgebouwd en door iedereen te leren zijn.
  • Is een vrolijke cursus voor alle niveaus geschikt.
  • Geeft een betere balans, betere concentratie, een beter geheugen en oriëntatievermogen.
  • Wordt gegeven door gecertificeerde RGM docenten.

Uw voordeel als lid

Deze cursus is exclusief voor leden van de ledenvereniging. U krijgt als lid 50% korting op de prijs. U betaalt € 40,- in plaats van € 80,-.