Borstvoeding- en kolfspreekuur

Tips en advies over borstvoeding en kolven. Gratis voor leden.
Moeder met jonge baby op de arm samen met haar peuter in de babykamer.

Als u net een kindje heeft gekregen en borstvoeding of moedermelk uit de fles wilt geven, is het borstvoeding- en kolfspreekuur wellicht iets voor u. Of als de borstvoeding niet helemaal vanzelf gaat en u zich zorgen maakt. Op het spreekuur krijgt u antwoord op vragen zoals 'Krijgt mijn baby genoeg moedermelk binnen?' De lactatiekundige helpt u met advies en praktische tips. Een lactatiekundige is een gediplomeerd deskundige op het gebied van borstvoeding.

Een consult bij de lacatiekundige is ook per e-mail, per telefoon of aan huis aan te vragen.

Vraag het borstvoeding- en kolfspreekuur aan en een lactatiekundige neemt binnen één werkdag contact met u op.

Het spreekuur biedt duidelijkheid en rust.

• Een lactatiekundige kijkt met u mee.
  • U krijgt praktische tips en advies over aanleggen en kolven.
  • De lactatiekundige beantwoordt uw vragen over bijvoorbeeld:
    • kolven op het werk
    • het afbouwen van de borstvoeding
    • zuigproblemen
    • een groeiachterstand
    • meerlingen
    • voeden met een handicap.

Uw voordeel als lid

Als u aanvullend verzekerd bent voor lactatiekundige zorg, dan vergoedt uw zorgverzekeraars dit geheel of gedeeltelijk. Vergoedt uw zorgverzekeraar deze zorg niet of alleen gedeeltelijk, dan kunt u als lid van de ledenvereniging toch gratis terecht op het borstvoeding- en kolfspreekuur.

Huisbezoek
Als lid krijgt u gratis één huisbezoek van de lactatiekundige. Dat is inclusief twee consulten per e-mail of per telefoon ter waarde van € 170,-.

Kolfapparaat lenen
Leden hebben ook de mogelijkheid om een week lang gratis een kolfapparaat te lenen.

Voorwaarden

• Voor een consult heeft u een verwijzing nodig van een wijkverpleegkundige, huisarts, verloskundige of consultatiebureauarts.
  • Een consult is alleen op afspraak.