AdoptieCare

Zorg en ondersteuning voor u en uw adoptiekind. Voor een goede start.
Een gezin met twee jonge kinderen zitten aan de salontafel en spelen en lezen voor.

Het adopteren van een kind is een lang en soms lastig traject. Als dat gelukt is, staat u voor een nieuwe uitdaging. Hoe zorgt u dat uw kind zich veilig en geborgen voelt en zich goed ontwikkelt? AdoptieCare biedt uitkomst.

AdoptieCare bestaat uit vijf gesprekken met een deskundige van Jeugdgezondheidszorg (JGZ). U krijgt de ondersteuning die u en uw adoptiekind nodig hebben. Hiermee geeft u uw kind een goede start voor een nieuwe toekomst.

De meeste gemeenten en/of zorgverzekeraars vergoeden de kosten voor adoptie van kinderen tot vier jaar. Is dat in uw gemeente of bij uw zorgverzekering niet het geval of adopteert u een kind ouder dan vier jaar? Vraag dan bij ons vijf AdoptieCare gesprekken aan. We brengen u in contact met Jeugdgezondheidszorg bij u in de buurt.

AdoptieCare omvat de volgende mogelijkheden:

• een huisbezoek
  • een observatie thuis of op school
  • opvoedondersteuning
  • videohometraining
  • of een combinatie van bovenstaande.

Uw voordeel als lid

Als lid krijgt u gratis vijf gesprekken van maximaal één uur. De meeste ouders zijn daarmee voldoende op weg geholpen.

Voorwaarden

• U bent lid van Icare Ledenvereniging. AdoptieCare is er niet voor leden van Evean Ledenvereniging en Zorggroep Meander Ledenvereniging.