Mentaal fit

Online aan de slag met uw mentale fitheid
Vrouw met laptop op de bank
Raakt u weleens uit balans door wat u meemaakt in het leven? Laat uw zorgen geen problemen worden. Met de online zelfhulpmodules van Stichting mirro gaat u zelf aan de slag met uw mentale fitheid. Anoniem. Gewoon thuis. En wanneer het u uitkomt, dus geen wachttijden. Gratis voor leden.

Tips, oefeningen en ervaringsverhalen

De zelfhulpmodules bevatten informatie, tips, tests, oefeningen, video’s en ervaringsverhalen. De modules gaan over onderwerpen als angst, piekeren, somberheid en slaapproblemen. Maar ook over werkstress verminderen, in balans blijven als mantelzorger, werken aan uw relatie, en het verlies van een dierbare een plek geven.

Start- en eindmeting

Elke zelfhulpmodule begint met een startmeting. Die geeft u een idee van uw huidige situatie. Hoe is uw balans? Als u de module heeft afgerond kunt u zichzelf bij de eindmeting nogmaals testen. Is er verbetering te zien, of kunt u op onderdelen nog meer oefenen?

Anoniem

Een zelfhulpmodule doorloopt u anoniem. Niemand weet wie u bent. En niemand wordt op de hoogte gesteld, dus ook uw huisarts en zorgverzekeraar niet.

Bewezen methode, ontwikkeld door professionals

Online zelfhulp is een bewezen methode en werkt net zo goed als een persoonlijke behandeling bij een therapeut. U krijgt snel inzicht in uw klachten. Als u weet wat er aan de hand is, is uw herstel dichtbij.

De zelfhulpmodules van Stichting mirro zijn ontwikkeld door ervaren professionals uit de geestelijke gezondheidszorg. Zij maakten daarbij gebruik van inzichten uit de positieve psychologie, ACT (Acceptance en Commitment Therapy), cognitieve gedragstherapie, motiverende gespreksvoering en mindfulness.

Uw voordeel als lid

Als lid van de ledenvereniging kunt u de zelfhulpmodules van Stichting mirro gratis doorlopen. Nog geen lid? Meld u nu aan als lid!

Online zelfhulpmodules

Angstig kijkende manAngst en paniek

Angst is een emotie die u helpt te reageren als er gevaar dreigt. Dat is goed. Maar wat als angst u soms meer in de greep houdt dan u zou willen? De zelfhulpmodule Angst en paniek helpt u om uw angsten aan te pakken en de controle te behouden.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Angst en paniek

Illustratie verdrietig kijkende vrouwRouwverwerking

Rouwen is gevoelens verwerken en gedachten bewerken. Geen twee mensen rouwen hetzelfde. Ieder rouwproces is uniek. Zit u in een rouwproces? De zelfhulpmodule Rouwverwerking helpt u om steun en richting in uw rouwproces te vinden.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Rouwverwerking

Illustratie van man met wijnglas stropdas en aktentasWerkstress / burnout

Stress hoort bij het leven en dus ook bij werken. Maar als u langere tijd ongezonde stress op uw werk ervaart, dan krijgt u daar last van. De zelfhulpmodule Werkstress / burnout helpt u om de juiste balans tussen werk en privé te vinden en te houden.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Werkstress / burnout

Illustratie van gapende vrouwSlaapproblemen

We slapen eenderde van ons leven. Maar dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Slapen kunt u leren. Met de zelfhulpmodule Slaapproblemen van Stichting mirro oefent u verschillende manieren om goed in slaap te komen en pakt u aan wat daarbij kan storen.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Slaapproblemen

Illustratie van vertwijfeld kijkende jonge vrouwRelatieproblemen

Ups en downs zijn heel normaal. Relaties zijn niet compleet maakbaar en geluk niet 100% haalbaar. De zelfhulpmodule Relatieproblemen geeft u handvatten om uw relatie gezond te houden. Zodat een dip geen dal wordt.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Relatieproblemen

Illustratie van jongen met gameconsoleGamen

Game je vaak terwijl je eigenlijk iets anders moet doen? De zelfhulpmodule Gamen helpt je inzicht te krijgen in jouw gamegedrag en helpt je de controle te behouden. Want gamen is leuk, houd dat zo.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Gamen

Illustratie van man met groene bril en dampend pannetjeMantelzorg

Zorgt u regelmatig voor iemand in uw omgeving? Als mantelzorger loopt u een groter risico op overbelasting. De zelfhulpmodule Mantelzorg helpt u de balans te behouden tussen zorgen voor een ander en zorgen voor uzelf.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Mantelzorg

Illustratie van vrouw met hand op voorhoofdPiekeren

Ruim een derde van de Nederlanders piekert dagelijks. Meestal is er dan geen sprake van oplossingsgericht denken. De zelfhulpmodule Piekeren helpt u om uw piekerpatroon te doorbreken.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Piekeren

Illustratie van man met wijnglasAlcohol en ouderen

Iedereen drinkt weleens een glaasje. Als u 55-plusser bent, kan dit extra risico’s met zich meebrengen. De zelfhulpmodule Alcohol en ouderen leert u bewust stil te staan bij uw alcoholconsumptie.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Alcohol en ouderen

Illustratie van man met linkerhand op heupChronische aandoening

Accepteren, hoe doet u dat? Een chronische aandoening of fysieke beperking vormt een deel van uw leven en toekomst. Hoe geeft u het een plekje? En hoe bekijkt u het positief? De zelfhulpmodule Chronische aandoening helpt u om daar antwoord op te vinden.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Chronische aandoening

Illustratie van neerslachtig kijkende manDepressie

Ups en downs horen erbij. Maar heeft u regelmatig last van sombere gevoelens, of merkt u dat u nergens zin in heeft? De zelfhulpmodule Depressie van Stichting mirro helpt u om uw somberheid aan te pakken.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Depressie

Illustratie van neerslachtig kijkende jongenJong en depri?

Voel jij je wel eens somber? Depri? Weinig energie? Spoken er sombere gedachten door je hoofd? De zelfhulpmodule Jong en depri? van Stichting mirro helpt je om inzicht te krijgen in je somberheid en leert je wat je eraan kunt doen.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Jong en depri?

Illustratie van man met lege broekzakkenGeldzorgen

Maakt u zich zorgen om uw financiële situatie? Rust in uw hoofd is een eerste stap naar rust in uw financiën. De zelfhulpmodule Geldzorgen geeft u tips en oefeningen om uw financiële zorgen aan te pakken.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Geldzorgen

Illustratie van man in trainingspak en met smartphone en penHet nieuwe werken

Het nieuwe werken kunt u leren. Het vraagt om veerkracht, zelfstandigheid en grenzen bewaken. Met de zelfhulpmodule Het nieuwe werken traint u deze vaardigheden. U leert uw werkdruk te verlichten en uw werkplezier te vergroten.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Het nieuwe werken

Illustratie van vrouw met rode blosjes en waaier in de handOvergangsklachten

Herken de overgang. Elke vrouw ervaart de overgang anders. De zelfhulpmodule Overgangsklachten geeft u tips, informatie en oefeningen om in balans te blijven tijdens de overgang.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Overgangsklachten

Illustratie van vertwijfeld kijkende vrouw met gescheurde fotoScheiding

Een scheiding roept veel vragen en emoties op. Er zijn grote veranderingen. Die zijn voor iedereen anders. De zelfhulpmodule Scheiding helpt u om in balans te blijven in slechte tijden.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Scheiding

Illustratie van jonge vrouw met de handen volWerkende moeders

Hoe combineer je werk, moederschap en andere activiteiten? Je tijd is beperkt en overbelasting ligt op de loer. De zelfhulpmodule Werkende moeders helpt je om de balans te vinden tussen zorgen voor anderen en je eigen leven.

Meer informatie over de zelfhulpmodule Werkende moeders

Meer over