Als mantelzorg geen optie meer is

Regel professionele langdurige zorg of wijkverpleging
Zorgt u voor iemand maar lukt het u echt niet meer om mantelzorg te verlenen? Bijvoorbeeld omdat uw naaste 24 uur per dag zorg nodig heeft en geen moment meer alleen mag blijven? Dan kunt u het beste professionele zorg regelen: langdurige zorg vanuit de Wlz of wijkverpleging vanuit de Zvw.

Langdurige zorg aanvragen

Langdurige zorg vanuit de Wlz vraagt u aan bij het CIZ. Hoe u dat doet, leest u op de pagina Langdurige zorg aanvragen, hoe doet u dat?

Webcheck Wlz

Wilt u zeker weten of u langdurige zorg nodig heeft? Doe dan eerst de Webcheck Wlz van het CIZ.

Wijkverpleging aanvragen

Wijkverpleging (verpleging en verzorging vanuit de Zvw) vraagt u aan bij de wijkverpleegkundige. Hoe u dat doet, leest op de pagina Wijkverpleging aanvragen, hoe doet u dat?

Vragen? De ledenconsulent helpt u verder

Heeft u nog vragen over de aanvraag van wijkverpleging? Of wilt u geen wijkverpleging maar zelf ondersteuning regelen? Als lid van de ledenvereniging kunt u gratis terecht bij de ledenconsulent. Zij informeert en adviseert u graag. De ledenconsulent kent de regels en wetten en weet welke instanties u verder kunnen helpen.
Bel 088 - 383 20 00. Als u wilt, komt zij bij u op huisbezoek.