EHBO bij volwassenen (met AED)

Leer letsels behandelen en reanimeren met AED
Wat kun je het beste doen als iemand een wespensteek heeft, flauwvalt of een hartstilstand heeft? Leer de juiste hulp te bieden. Volg de cursus EHBO bij volwassenen (met AED). De cursus wordt gegeven door Livis, gecertificeerd EHBO-partner. Jouw voordeel als lid: je betaalt slechts € 54,50 (normaal € 109,-), inclusief Livis-certificaat.

Opbouw cursus

De cursus EHBO bij volwassenen (met AED) bestaat uit een theoretisch en een praktisch deel. De theorie volg je online thuis, wanneer het jou uitkomt. Daarna volg je één praktijksessie bij jou in de buurt.

Online theorie

De theorie bestaat uit verschillende hoofdstukken, die worden voorgelezen. Filmpjes en foto's geven daar uitleg bij. Elk hoofdstuk eindigt met een interactieve oefening. Gemiddeld besteed je 4 uur aan de theorielessen. Dit deel sluit je binnen 30 dagen af met een eindtoets.

Praktijksessie in de buurt

Als je geslaagd bent voor de eindtoets, kun je je binnen 3 maanden opgeven voor de praktijksessie. In een les van 4 uur oefen je samen met andere cursisten de belangrijkste EHBO-handelingen, zoals reanimatie, verband aanleggen en wat te doen bij verstikking of een ernstige bloedingen. Ook oefen je met een AED (defibrillator).

Meerdere keren per jaar kun je een praktijksessie volgen op meer dan 200 plaatsen in Nederland. Op de website van Livis vind je meer informatie over de verschillende cursussen. De meeste daarvan kun je volgen bij jou in de buurt, maar niet allemaal. Kijk dus even goed in de beschrijving of dit het geval is. Of bel Livis voor een praktijklocatie bij jou in de buurt, 010 - 423 06 00.

Certificaat Livis

Geslaagd? Dan ontvang je een digitaal certificaat van Livis voor ouders en verzorgers.

Certificaat Oranje Kruis

Je kunt er ook voor kiezen om een certificaat van het Oranje Kruis te ontvangen. Hiervoor betaal je € 3,50 extra.

• Het Oranje Kruis-certificaat is geschikt voor mensen die een erkend certificaat nodig hebben. Dit zijn bijvoorbeeld gastouders, kraamverzorgenden of pedagogische medewerkers.
    • Het Oranje Kruis waarborgt de kwaliteit van onze opleidingen door onafhankelijke toetsing. Certificering van Het Oranje Kruis voldoet volledig aan de gestelde wettelijke eisen vanuit de Wet IKK en staat genoemd op de referentielijst met erkende certificaten.

De cursus EHBO bij volwassenen (met AED):

• Is leuk, gebruiksvriendelijk en doe je thuis wanneer het jou uitkomt.
    • Bestaat uit filmpjes, oefeningen en een eindtoets.
    • Behandelt de meest voorkomende letsels in en om het huis.
    • Leert je werken met een AED (defibrillator).
    • Geeft recht op een digitaal certificaat van Livis.
    • Geeft recht op volgen van de herhalingscursus.

Volg de cursus EHBO bij volwassenen (met AED) en je krijgt de online cursus Eerste hulp aan sporters er gratis bij!

Body

1. Log in
    2. Kies je cursus en meld je aan

Jouw voordeel als lid

• Als lid krijg je 50% korting op de cursusprijs. Je betaalt slechts € 54,50 (normaal € 109,-), inclusief Livis-certificaat.
    • Voor het certificaat van het Oranje Kruis betaal je € 3,50 extra. In totaal betaal je dan slechts € 58,- (normaal € 116,-), inclusief Oranje Kruis-certificaat.
    • Heb je een aanvullende zorgverzekering? Mogelijk vergoedt je verzekeraar de kosten van de cursus. Op de website van Livis vind je een overzicht van vergoedingen per verzekeraar.