Gezonde leefstijl

Een gezonde leefstijl is de basis van een vitaal leven. En dan gaat het om je voeding, je gewicht en je werk. Weet je niet zo goed hoe je het aanpakt? Bekijk de tips over gezonde voeding en beweging, en over stress verminderen.

Gezonde leefstijl: dat doe je zo

Gezonde voeding

Gezonde voeding is belangrijk om je fit te voelen en om een gezond gewicht te behouden. Eet niet te veel suiker, vet en zout. Wil je gezonder eten? De app 'Kies ik gezond' helpt je om gezonde producten in de supermarkt kiezen.

Gezond gewicht

Bij een gezonde leefstijl hoort een gezond gewicht.

Omgaan met stress

Houd stress zo laag mogelijk voor een gezonde leefstijl. Een beetje stress is niet heel erg, maar te veel is niet goed voor je. Bekijk wanneer stress niet meer gezond is en wat de kenmerken zijn. Je werk is meestal de plek waar je gestrest raakt. Lees hoe je omgaat met stress op het werk. Toch een burnout gekregen? Met de zelfhulpmodule Werkstress krijg je meer balans. Merk je dat je overbelast raakt door de combinatie van werk en gezin? Gebruik dan de zelfhulpmodule Werkende ouders. Voor leden zijn de zelfhulpmodules gratis.

Gezonde leefstijl? Stop met roken

Stoppen met roken is een belangrijke stap in de richting van een gezonde leefstijl. Stoppen heeft alleen maar voordelen. Je ruikt en proeft beter, er is minder kans op hart- en vaatziekten en je bespaart ongeveer € 100,- paar maand aan sigaretten. Ben je klaar met roken? Bekijk tips om te stoppen met roken.