Blijf in beweging!

Blijf in beweging op de manier zoals jij dat wilt: pak de fiets, maak een wandeling of ga zwemmen. Het is niet moeilijk om in beweging te komen. En het hoeft niet duur te zijn. Bekijk de leukste manieren om in beweging te zijn.

Bewegen: goed en gemakkelijk

Bewegen is om veel redenen goed voor je. Je krijgt er sterkere botten van, een goede conditie, meer balans en je staat steviger in je schoenen. Bekijk alle voordelen van bewegen en lees hoe je gemakkelijk in beweging komt.

In beweging zonder blessures

In beweging blijven als je wat ouder bent? Je hoeft niet bang te zijn voor blessures als je een sport kiest die bij je past. Luister ook altijd goed naar je lichaam. Weet je niet goed wat je nog kan en leuk vindt? Zo kies je de sport die bij je past.

In beweging: sportschool of thuis

In de sportschool is er iemand die je begeleidt en ervoor zorgt dat je geen blessures oploopt. Wil je de sportschool proberen? Ga sporten met korting. Vind je de sportschool of een sportvereniging te duur? Zo sport je gratis en voor niets. Is sporten niets voor jou of lukt het niet? Met deze 10 eenvoudige tips om meer te bewegen is bewegen gemakkelijker dan je denkt.

Wandelen en hardlopen: voor lichaam en geest

Gemakkelijk in beweging blijven? Ga wandelen of hardlopen. Je trekt de voordeur achter je dicht en begint. Wandelen is goed voor je. Je krijgt er een sterker lijf en goede conditie van. Stapje verder? Dan is hardlopen de perfecte manier om je hoofd leeg te krijgen en een goede conditie op te bouwen. Met deze tips ben je goed zichtbaar als je 's avonds wandelt of hardloopt.

Op de fiets: samen of alleen

Fietsen kun je tot op hoge leeftijd doen. Met een elektrische fiets trap je lekker licht en blijf je langer actief. Wil je mooie tochten maken? Bekijk hoe knooppuntenroutes werken. Heb je een beperking waardoor alleen fietsen niet meer lukt, maar wil je toch graag op pad? Ga samen fietsen op bijvoorbeeld een tandem of duofiets.

Zwemmen: weinig blessures

Zwemmen kan altijd. Het is vriendelijk voor je spieren en er is weinig kans op blessures. Naast baantjes trekken kan er nog veel meer. Wat dacht je van wateryoga of water aerobics? Zwem je liever niet alleen? Word lid van de zwemvereniging om met een clubje te zwemmen.