6 tips voor de broodtrommel

Varieer met kleur, smaak en kleine verrassingen.
Stop eens iets anders in de trommel. Deze tips geven een verrassend resultaat.
  1. Vol kleur
    Vul de broodtrommel met kleur. Kies de ene dag bijvoorbeeld voor een rood gevulde trommel met boterhammen met tomaat (en kaas), rode druiven en aardbeien. En de andere dag voor groen, zoals een wrap met roomkaas en sla, snackkomkommers en een appel. Varieer ook met de kleuren geel, blauw en wit.

2. Pak het leuk in
    Wie houdt er nou niet van verrassingen? Pak het eten leuk in voor uw kind. Doe een gekleurde servet om de broodjes, teken een vrolijk gezicht op het ei of doe een gezellige strik om de mandarijn. Succes gegarandeerd.

3. Gezonde pauzesnacks
    Uitgekeken op de ridder- en prinsessenkoekjes als pauzesnack?
    Denk eens aan de volgende tussendoortjes voor de pauze:

- olijven
    - gedroogd fruit, zoals abrikozen, dadels en rozijnen
    plakje ontbijtkoek
    - soepstengels
    - rijstwafel
    - handje (ongezouten) noten

- naturel popcorn
    - fruit

4. Varieer
    U hoeft niet altijd een boterham in de trommel te doen. Wat denkt u bijvoorbeeld van een bagel, wrap, omelet, volkoren pannenkoek of krentenbol? Lekker!

5. Lieve boodschap
    Is uw kind een moeilijke eter of moet hij nog wennen op school? Doe een lief briefje in de trommel en wens hem een fijne pauze.

6. Inspiratie op Pinterest
    Meer leuke ideeën voor een smakelijk gevulde trommel vindt u op Pinterest. Dat staat vol met foto’s van verrassende en gevarieerde broodtrommels. Kies wat uw kind lekker vindt. Maak een account aan voor toegang tot alle foto’s en om zelf ideeën te plaatsen.

Oh ja, dan nog even dit

• Zorg altijd voor een stevige en goed afsluitbare broodtrommel.
  • Is het een zonnige dag en is er op school geen koeling aanwezig? Geef eten mee dat niet snel bederft. Zo zijn vleeswaren als filet americain en fricandeau niet geschikt voor warme dagen.
  • Stop de broodtrommel en het drinken eventueel in een koeltas.